7 Ocak 2014 Salı

Araştırmacı Baba!

Şimdiki babalar çok tuhaf.
Kuzenim baba oldu. Telefon ile tebrik için aradım , bebek nasıl, anne nasıl dedim;
-ne yapalım emziriyoruz..
cevabını aldım.

Son dönemde alışveriş merkezlerinde, restaurantlarda , doktor bekleme salonunda , parktaki babalar  hep bu kıvamda. Çocuğun annesi , taşıyıcı anne, baba da googlelayarak çocuk bakımı üzerine doktora yapıyor.
1 aylık bebeği ile doktorda olan bir çift olsun, baba aşıya karşı. Yani komple. Bebek ağlayacak diye. Amerikada'ki muhtelif tıp sitelerinden print alıp doktorun karşısına çıkmaya hazırlanıyor. Anne diyor ki , "ya manyaksın sen. Bu çocuk aşı olacak" , baba cevap veriyor "ben çok okudum araştırdım, sen de bi zahmet edip araştırsaydın görürdün, hayır, aşı olmayacak"
Bu anne çocuğu alıp kaçırma ihtiyacı duymaz mı? İstanbul'daki talep gören bir hastanenin çocuk bölümünde aşı yaptırmak için mücadele ediyor. Bu normal mi? Tartışma çocuk kime ait ile devam ediyor. Bunlar evli bir çift.
Sonra sıra bu çifte geliyor. Anne hemen doktora babanın yaptıklarını anlatacak , doktor da tek soru soracak "mühendis misiniz?"
-Evet
Doktor en korkunç olasılıkları sıralayacak. Baba olasılık hesabıyla korkarak ikna olacak ama Amerika'da olsa böyle olmazdı , bir gitmedik Amerika'ya diyerek karısını suçlamaya başlayıp hırgürü başka bir boyuta taşıyacak.

Bu araştırmacı baba, çocukla yapılacak bir etkinlik bulamaz, internetin başından kalkamaz evdeyken.
Diyelim bu çift 3 sene sonra boşandı. Zaman geçti, çocuk ilkokula başladı. Okul formasını alan annenin aldığı forma eleştirilir. Etiketinde %bilmemkaç bilmemne , %bilmem5 bilmemyün.....yazdığından sağlıksızmış, eleştrisiyle beynini yedi annenin.
Anne diyecek ki, "benim paramla, ben, kendi çocuğum için , en iyisini aldım. Eğer beğenmiyorsan, çocuk sende kaldığı günlerde, kendi paranla, kendi çocuğun için aldığın pantalonu giydir."
Şimdi burada nafaka boyutu devreye girebilir/girmeyebilir. Girdiği takdirde , bu baba;
-ben .........kadar nafaka veriyorum, okul formasını da mı ben alacağım? diyerek ,
hem konuyla alakasız , hem sinir bozucu, hem çirkin .........cevap verecektir.
Forma talep eden anne mi? hayır. Nafaka verdiği için her boka karışma hakkı var mı? hayır.
Baba gider bir pantalon alır, getirir anneye gösterir, anne "naylon bu giymez" der. Nihayetinde çocuk kaşınır ve giymez.                   
Ben yeni sezon bağzı babaları görünce sevmiyorum. İtici geliyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder