30 Mayıs 2014 Cuma

Dikkat eksikliği

İki günde üstüste iki ufak kaza, bolca sıyrık...

Koşarken düşmüş okulda...

Okuluna uğradım bugün , öğretmenini gördüm. Derste kendiyle çok ilgili dedi. Seneye bu konuda çatışabiliriz onunla...

Dikkati dağınık biliyorum.Düşmelerinin sebebi de bu..
Sabah işe geldiğimden beri  dikkat eksikliği ile ilgili makaleler okuyorum. Anne - babada varsa %25 çocukta da var..

Bende de vardı. Bunu şimdi çocuğumu,makaleleri inceleyince farkediyorum.

Soruları okumaya başlayınca sıkılıyor. Sıkıldığı için yanlış okuyor, kelimeye en benzerini söylüyor, yanlış okuduğu için anlamıyor, anlamadığı için soru zor geliyor. Yapamadığı için mutsuz oluyor, mutsuz olduğu için görmezden geliyor, mutlu olduğu şeyleri yapmaya çalışıyor.



Bir kitap okumuştum. "Daha sade bir hayat"

Dikkat dağınıklığının sebebini, yaratıcılığın törpülenmesini, kafamızı karıştıracak kadar çok olan kitaplara, oyuncaklara, eşyalara bağlıyordu.
 Çocuk odasında tek bir kitap olsun, kaldır oyuncaklarını bir oyuncak olsun.

Bunu yapmaya çalışacağım. Dikkat dağınıklığı tedavisi için ilaç kullanmaktan bahsediyorlar. Antibiyotiği bile elim titreyerek verirken , beynini ,  hormonlarını etkileyecek ilaçları vermem imkansız.
Düşünüyorum, odasında masa var, masasında bir dünya kağıt, resim defteri, kalemliğinde bir sürü kalem. Kalem seçmek için uğraşıyor mesela, masada bir kalem olsa o kalemi alıp başlayacak ödevine. 

İpad , xbox, çizgifilmler, her an herşeye erişebilir durumda...

Aynı sadeleştirme işini sadece onun odasıyla ilgili değil, tüm hayatımıza adapte etmeye çalışacağım. Gereksiz bardaklar, giymediklerimiz, sehpa örtüleri, kitaplar, kalemler....

Bakalım...

6 yorum:

  1. Sanırım günümüz çocuklarında sıkça rastlanan bir durum bu.
    Pek çok kişiden duydum.
    Bazı egzersizler, alıştırmalar oluyor.
    Okul öğretmeni yardımcı olur herhalde kaynak konusunda???
    İlaç ilk aşamada çok gerekli olmaz diye tahmin ediyorum.
    Ortamı sadeleştirmek mantıklı bir yöntem.
    Bizim bile kafamız nasıl karışıyor, dikkatimiz dağılıyor.
    Yavrucaklar ne yapsın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklılar...Sadeleşince yazarım gelişmeleri..

      Sil
  2. Dopamin beyinde doğal olarak salgılanan bir kimyasaldır ve görevi sinirler arasındaki iletişimi sağlamaktır. Dopamin eksikliği genel olarak erkek çocuğuna babadan, kız çocuğuna anneden geçer. Bunun dışında bebeklikte başına aldığı darbeler, anne karnındaki zamanında annenin kimyasala maruz kalması ya da aşırı stresi gibi farklı nedenler de olabilir. Dikkat eksikliği bir hastalıktır. Dopamin salgılanmadığı için meydana gelen bir hastalıktır. Genelde okul çağına gelindiği zaman ortaya çıkar. Bazen dikkat eksikliği ile birlikte dürtüsellik ( bodozlama dalma, sürekli küçük kazalar geçirme ) ve hiperaktivite ( aşırı hareketlilik ) olur. DEHP - Bizim hayatımızı değiştirdi. Dehp'li çocuklar ileride başarısız iş hayatı, başarısız evlilik vs vs yaşamaktalar. 17 yıl eşimin olgunlaşmasını bekledim, oğlumun hastalığı ortaya çıktığında sorumsuz babasının da aslında sorumsuz biri değil dikkat eksikliği olduğunu anladım. İkisine birden ancak 1,5 yıl daha dayanabildim ve evliliğimiz bitti. Kısacası bu durum hafife alınacak ve tek başımıza çözebileceğimiz bir şey değil. Size çocuğunuzu bir ergen ve çocuk psikiyatrisine götürmenizi tavsiye ederim.Dikkatini toparlamakta güçlük çeken her çocuk da DEHP ' li olacak diye de bir durum yok ayrıca. Ne zaman isterseniz yardımcı olmaya çalışırım. Yaradanım yardımcımız olsun hepimizin, mutlu ve sağlık ile kalın..........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkkür ederim detaylı bilgilendirmen için...Güzel dileklerin hepimiz için olsun..

      Sil
  3. Bu kitabi iki sene önce okudum ama uygulamaya geçemedi teori olarak kaldı:) Alerjisi tavan yapan minnoşun odasını geçen hafta balkona yığdım komple.
    Şimdi odada sadece mobilyalar var ve halı.
    Oyuncakların hepsi çöp torbaları içinde balkonda kaldı.
    Ve ne oldu?
    Merak edip sormadı bile bir iki gün sonra oyuncaklarini.
    Resim yapıyor; bir iki tane araba secti onlarla oynuyor sadece:)
    Eşyalara çocuklardan çok biz mi bağlanıyoruz nedir dersin?

    YanıtlaSil