27 Eylül 2014 Cumartesi

öhöm öhöm sınıf annesiyim

Öğretmen toplantı yaptı.

Sınıf annesi oldum. Pat diye.

Geçen senenin anneleri "ayyyyyyyy Allah yardımcın olsuuuun, çok zor valla" diye bir giriş yaptılar. Geçen sene sürekli para topladılar durdular, öğretmene yılbaşı , sevgililer günü, dönem arası, yıl sonu vs. her günde hediye + çiçek  bi şey alındı helali hoş olsun.

Toplantı sonunda öğretmene sordum, benden istediği birşey var mıymış, yokmuş.

Çıktım . Çocuklar da çıkmaya başlarken bir veli yanıma geldi , dürttü kolumu , "hadi hadi , koş, git konuş" dedi öğretmenle ....
10 a kadar saydım. İçimden mi , dışımdan mı bilemiyorum. Kapıda oğlumu gördüm eve döndük.

Dürtülmekten neftret ederim. Ve bana dürtülerek talimat verilmesinden daha çok nefret....

Sonra whatsup grubunda bana tebrik ve hayırlı olsun mesajları yağdı, zor görev için...

Sanırsın ki Nasa'da görevlendirildim haberim mi yok ne.

Oğlana söyledim , sınıf annesi benim diye, "oleeeeeeeeyy seni her teneffüs görücem artık" dedi.

Noluya lan? ne her teneffüsü, para toplayıp hediye alıcam başka ne var ki??

Ertesi sabah gittim öğretmenin yanına, ben x hocam diyorum diğer anneler x öğretmenim diyorlar.

-X hocam , beni dün diğer sınıf anneleri dürttü, sizle konuşayım diye, oğlan "oley anne seni her teneffüs görücem diye havaya uçtu." Yani ben onlardan daha mekanik bir insanım sanırım, bir ihtiyacınız olunca siz beni haber edersiniz herhalde , sizi sürekli rahatsız etmek istemem. Her teneffüs sınıfta olmama gerek var mı? Bana biraz tanımlar mısınız sınıf anneliğini?

-Bir kere her teneffüs sınıfa geldilerse de benim haberim yok, ben öğretmenler odasındayım ki gelmeniz oğlan için zaten sakıncalı. Birşeye ihtiyacım olursa ben size her türlü ulaşırım, sizin bana sürekli sormanıza gerek yok. Geziler düzenliyoruz bazen o zaman bize katılacaksınız.

-Ohh

Stressiz hayatım kabusa dönüyodu yeminle...
Çok şükür...

11 yorum:

  1. Ucuz atlatmışsınız. Geçmiş olsun. 😀

    YanıtlaSil
  2. hadi hayırlı olsun , 4 yıl boyunca itinayla yaptım bu işi,işi diyorum , iş gibi algılamıştım çünkü , bütün velilerle aylık buluşmalar mı istersin , sınıfa alıncak her şeyde söz sahibi olmalar mı , sonuç , şu anda yüzüme bile bakmayan bir sürü veli , artık beni tanımıyormuş numarası yapan bir okul müdürü :Dyani iyilik yaramıyor bu milllete , ararlarsa ararım düsturun olsun , imza: eski sınıf annesi ,:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vay vay vay , neler dönüyormuş bu sektörde :) teşekkürler

      Sil
  3. Ergeg (! ) tarafının çocuğumu okulda sıkıştırmasına misilleme olarak her türlü okul topluluģuna, birliğine girerek okul erkanını da kendi tarafıma çekmiş bir velianne olarak tebrik ederim. Bayaa şey öğreniyorsun.
    Ders 1: Kocaman sabit gülüş. Kimseyi kınayamam artık hayat böyle.

    YanıtlaSil
  4. Bilemedim şimdi hayırlı olsun mu denir Öğretmeninizde baya bir cool muş iyi yani...

    YanıtlaSil
  5. Bazıları böyle görevlere aşırı anlam yüklüyor. Tabi ki önemsenmeli... De... Hayattaki tek başarı da bu konumda olmak olarak algılanmamalı yani... Bir de okul aile birliği başkanı vardır ya, onların çocukları hep bir havalı hep bir popüler olur. Ay sinir geldi şu an:)

    YanıtlaSil
  6. en hakiki adsız1 Ekim 2014 23:04

    İşgüzar tipler böyle basit sorumlulukları bile büyük bir yetki olarak algılayıp büyüklük taslıyorlar. Eğer sizi sınıf annesi seçen kişi öğretmenin kendisiyse, muhtemelen sizin öyle biri olmadığınızı bildiği için seçmiştir. Hayırlı olsun :)

    Bu arada geçenlerde bir yazı okudum. Ağladım. Siz geldiniz aklıma sonra, sizinle ve buradaki dert ortaklarınızla da paylaşmak istedim. Belki biliyorsunuzdur bu blogu, belki bilmeyen vardır diye koymak istiyorum buraya müsaadenizle. Tüm sizin gibi dağ gibi sağlam annelere gelsin.

    http://yeterliannebabalik.blogspot.com.tr/2012/03/yeterli-anne-babalk-dag-gibi-saglam.html

    YanıtlaSil