7 Kasım 2014 Cuma

Zeytin ağacı ve göbek bağı

Göbek bağı ne acayip bişi. Bebek doğduğunda canlı duran, gitgide kuruyan düşen, annelerin o hazineyi nasıl saklayacağıyla ilgili dehşet fikirler...
Bir anne bebeğinin ilk banyosunu, ilk dişini, ilk film biletini , ilk herşeyini saklar.
Ben göbek bağını ne yapacağımı düşünmemiştim hamileyken çünkü göbek bağı diye bir şey olduğunu silmiş beynim. Oğlan doğdu. 7. günde düştü göbek bağı. Çürük çarık, yamru yumru bişey zaten. Bizde de yok hiç öyle bir adet, okula gömülür ,camiye saklanır ,denize atılır, stada konur  bilmemne diye..Oğlan 20 günlük oldu, dedesi-babam- Kuzey Ege'ye gidecekti. Yanına verdim. Güzel bir zeytin ağacının altına gömsün istedim. Sağolsun gömmüş.
Sonra Zeytin ağacı diktim bir tane oğlum için. Barış içinde...

6000 adet zeytin ağacını , haldurhuldur, ruhsuz mu ruhsuz, insafsız ... yoketmişler.  Ya oğlumun ya da başka bebelerin göbek bağları oradaysa...

Zeytin çekirdeğine muhtaç kalın dilerim.

3 yorum: