12 Aralık 2014 Cuma

Çocuk Kitabı

Ben çocukken evdeysem kitap okur , dışardaysam bisiklete binerdim . İkisinde de aşırıya kaçtığım için kızardı annem. Sanırdım ki her çocuk sever ikisini de..
Benim oğlan ikisini de sevmiyor-du.
Uyumazdan evvel bir kitap okurum ona ,çocuk kitapları çok renkli, çok resimli, çok mesajlı, çok yaratıcı , çok kısa ya benim ki de kendi okumayı isteyecek bir gün derdim. Olmadı. Defalarca teklif ettim, reddetti. Vazgeçtim.

Ben boşanma döneminde çok az kitap okudum. Şimdi arayı kapatmaya çalışıyor gibiyim. Sahaflardan alıp veriyorum kitapları. Jules Verne'nin benim çocukken okuduğum "15 yaşında bir kaptan" kitabını gördüm sahafta, sert ciltli, kapak korumalı,  fiyatı biraz pahalı geldi almadım. idefix'te arkadaş yayınları indirim yapmış, fiyatı 3.5TL iken 2,63TL ye düşmüş. Ne kapağı , ne içi renkli. 50 TL üzeri de kargo bedava, doldurdum ne var ne yok sepete.

Eve gittim , hepsini yatağına dizdim, seç birini okuyacağız dedim. "Dünyanın merkezine seyahat" i seçti. 5 sayfa ben 1 sayfa o okumalıyız olarak anlaştık. Yatağa her zamankinden erken girdik. Ben 5 sayfa okudum, ona verdim , sonra sıra bana geldi , tekrar ona...Yalnız kitabın o kadar içine girmiş ki okuduğu sayfayı bitirdiğinde çevirdi, kitabı bana vermeden devam etti. Sonra benim çocukken yaptığım gibi kitabın sonunu çok merak edip son sayfalarını okuyup birşey anlamayıp, kaldığı yere geri geldi...

Bu kadar basitmiş...

126 sayfalık kitabın 32 sayfasını okuduk.  Sonunu çok merak ediyoruz valla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder